Bästa helgen

Oh my god! Äntligen är solen här! Det är helt otroligt att man kan bli så glad för så lite som några soltimmar. 

Helgens projekt var att införskaffa en ny studsmatta då vår dog i höstas i stormen. Den såg ut som en amerikanskfotboll som hade fastnat i äppelträdet.

Denna gången köpte vi till skyddsnät också - det känns mycket tryggare. 
Ungarna har i princip bott i den nu i helgen.

Mitt andra projekt var att ta fram utemöblerna och städa grillen. Jag drog ihop en hink med såp-vatten och en svamp och gav mig på utemöblerna för rengöring. 
Nya vaxduken, dynorna och filtarna togs också fram. 
Efter det avnjöt vi en korvmedbröd-middag på altanen i gassande sol och +15 grader. Efter det ville jag bara inte gå in! Att sitta och njuta av solen så underbart är en otrolig känsla.

Dottern har tyvärr varit krasslig hela helgen men igår slog det till rejält. Hosta, snorig och hög feber. Stackars lilla tjejen! ❤️
Natten innebar att ligga sömnlös, lyssna på dotterns tunga andetag, väcka och ta tempen för att sen ge tablett. 40 grader låg den på konstant hela natten. Nu ligger den på 38,3 med tablett. 
Att hon nu ber om pannkakor ser jag som en positiv sak.

Allt jag vill är att sova. Zzz


Tjingeling!
Ullis

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagsmys på C4 shopping

Lundby dockhus

Rabattkod - bara idag!