Midsommar i bilder

Vi firade midsommar 2014 i Västerviks skärgård tillsammans med min syster, hennes man och deras 3 barn. Här nedan kommer ni se lite bilder från midsommarafton.

De första bilderna är från förmiddagen. Alla var uppe tidigt, åt tårta kl 10 och sen var det sill lunch kl 13. Gött att lägga grunden redan kl 10 med smarriga jordgubbstårtor.




Vi gick bort till där midsommarstången restes och det var kl 15.
Hasse spelade musik på skiva i ladugården och vi dansade kring den gröna och resliga midsommarstången. Varje år har man även tävlingar och allt avslutas med en dragkamp mellan öns östra del och västra del.

Det pirrar fortfarande i magen när jag tänker på att jag är lyckligt lottad som kan uppleva det här med mina barn.






 Kvällen avslutades med att vi gick ut till badberget, ett stenkast från min systers stuga. Den underbara synen som visades för oss då är svårt att fånga på bild, men här ser ni mitt försök i alla fall.










Jag hoppas att vi även får vara med om en lika rolig och härligt avkopplande helg nästa år. Det var länge sen som jag skrattade så mycket som jag gjorde den helgen.

Tack syster med familj för att vi fick komma!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagsmys på C4 shopping

Lundby dockhus

Rabattkod - bara idag!