Att få egentid med älsklingen

Då har vi varit hemma några dagar efter vår biltripp ner till Tyskland. Vi var närmare bestämt i Essen där vi hade bokat rum från torsdagen till söndagen. Torsdagens resa genom Tyskland genomsyrades av vårt nya favvo ord - Stau. Det var så mycket kö att det tog 2 timmar extra att komma ner till Essen. Men vi hade både roliga och underhållande samtalsämnen hela vägen så oss störde det inte så mycket. Vi hade heller ingen tid att passa, barn som tjatade eller annat som störde oss - vilket var skönt. :)

Varför vi åkte just till Essen är för att min man verkligen är intresserad av brädspel, familjespel. I Essen har dom världens största mässa med brädspel - så vi var inte ensamma direkt. Jag var med honom där i 1/2 dag och den andra tiden så var han där själv eller med kompisar från Sverige, som bodde på andra hotell. Resten av tiden ägnade jag åt att shoppa, deta

Min upplevelse av det hela var att jag blev lite chockad över att det var så mycket familjespel. Man kunde komma dit hela familjen och sitta och pröva olika spel och ha en trevlig dag. Mysigt! Men det är ändå inget som lockar att ta med barnen ner, inte om vi ska bila i alla fall. Det tog oss 8 timmar hem och 10 timmar dit så det är inget jag skulle vilja ha med mina barn på. Dock skulle man kunna flyga till Dortmund och sen ta tåg till Essen där ifrån. Lösningar finns. :)

På vägen hem så stannade vi även på bordershop. Ett ställe jag aldrig varit på men nu har jag. Mycket häftigt ställe där man kan handla mycket, men vi handlade måttliga mängder.

Nu är vi hemma och vardagen kommer ifatt oss med stormsteg men den här resan kommer vi leva på länge, det är jag helt säker på!
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagsmys på C4 shopping

Lundby dockhus

Rabattkod - bara idag!