Sjukskriven

 Sjukskriven! Det är kanske inte det första man vill bli när man bara har jobbat i 1 vecka efter semestern. :(
Vad som hänt? Ja, jag vet inte riktigt...

Jag jobbade som vanligt i måndags och har som vanligt press på mig med en deadline som skulle levereras den dagen. Jag hade trott att vi var två som jobbade med projektet men det visade sig att jag skulle få göra allt själv.

Jag hade varit på lunch och vid ca 14 tiden så började det sticka i mina armar och i händerna. Jag sitter ju och jobbar stillasittande vid ett skrivbord med endast ett tangentbord och en mus.
Jag fortsatte att försöka skriva och köra med mina kortkommandon när jag inser att jag i stortsett tappat känseln i fingrarna. Jag började vanka av och an och försökte få igång blodet i armar och händer igen men det funkade inte.
Det började till och med värka hela armarna. Fy vilken smärta.
Hela kvällen hade jag detta och på morgonen när jag vaknade var det inte borta.

Vårdcentralen blev nästa anhalt där det togs massor med prover, undersöktes och det läkaren nu tror är att det är stressrelaterat. MEN...jag har ju nyligen haft semester ju!!!

Nu ligger jag här och vilar. Sjukskriven till måndag och med klumpiga domnade fingrar får jag ner det här på bloggen.
Nu väntar jag ox in provsvaren.

Någon som känner igen sig i det här? Vad gjorde ni åt det och vad fick ni gör diagnos?

Ha en fin solig dag!
/Ullis

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagsmys på C4 shopping

Lundby dockhus

Rabattkod - bara idag!